شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اردیبهشت ماه 1401

معرفی انواع ملزومات ساخت کابینت

راهنمای خرید صفحه کابینت در کرج

۱۰ بازديد

صفحه کابینت

صفحه کابینت ها مهم ‌ترین بخش در آشپزخانه‌ ها بوده و از متریال ‌های متفاوتی تشکیل‌ شده‌اند. در خرید صفحه کابینت‌ ها، علاوه ‌بر توجه به کیفیت و کارایی آنها باید به رنگ و طرح آن نیز توجه داشته و صفحه‌ای را انتخاب کنید که با دکوراسیون آشپزخانه همخوانی داشته باشد. صفحه کابینت‌ ها با نام ‌های کانتر و یا روی کابینت‌ ها شناخته‌ شده و در واقع به صفحاتی گفته می‌ شود که پس‌ از ساخت و تکمیل کابینت، بر روی یونیت زمینی قرار گرفته و کابینت‌ سازی را تکمیل می‌ نماید.

صفحه کابینت در کرج از متریال هایی مانند سنگ، چوب، ام دی اف، پلاستیک، فلز و غیره تشکیل‌ شده و دارای تنوع گسترده‌ای در رنگ و طرح می‌ باشند. در هنگام خرید انواع صفحه کابینت در کرج بهتر است از نکاتی در رابطه با انتخاب صفحه کابینت‌ ها باخبر شده تا بتوانید صفحه‌ای مرغوب و مطابق با سلیقه و نوع دکوراسیون آشپزخانه را خریداری نمایید.

نکات قابل‌ توجه در هنگام خرید صفحه کابینت

در هنگام خرید انواع صفحه کابینت بهتر است که موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • مقاوم در برابر لکه

اکثر صفحه کابینت هایی که در بازار عرضه می ‌شوند مقاومت خوبی در برابر لکه پذیری داشته و به‌ راحتی با یک دستمال نم‌ دار تمیز می ‌شوند. اگر می‌خواهید صفحه کابینت سنگی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، از خرید سنگ ‌های پایه آهکی خودداری نمایید. زیرا این سنگ ‌ها به‌ مرور دچار خوردگی شده و بسیار لکه پذیر می‌ شوند.

  • مقاومت در برابر خش

صفحه کابینت‌ های ساخته شده از سنگ نسبت به صفحه کابینت‌ های چوبی و ام دی اف در خش پذیری مقاوم‌ تر بوده و کمتر دچار آسیب می ‌شوند. برای مثال صفحات کابینت از جنس کوارتز مقاومت بسیار بالایی در مقابل خش افتادگی نسبت به سایر صفحات دارد.

  • مقاوم در برابر حرارت

در هنگام خرید صفحه کابینت در کرج علاوه‌ بر نکات گفته‌ شده به مقاومت آنها در برابر حرارت نیز توجه نمایید. پی‌ وی سی دارای مقاومت کمتری نسبت‌ به حرارت بوده ولی صفحات شرکتی و سنگی دارای مقاومت خوبی در برابر حرارت می‌ باشند.

  • مقاوم در برابر ضربه

به دلیل استفاده مکرر از صفحه کابینت در آشپزخانه‌ و نقش داشتن آن‌ به ‌عنوان میز کار، باید این صفحه مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته و در اثر ضربات چاقو و یا اجسام دیگر تغییر حالت ندهد. ‌صفحه کابینت ‌های سنگ مصنوعی کوارتز نسبت به ضربه در مقایسه با صفحات دیگر مقاوم تر هستند.

  • مقاوم در برابر رطوبت

صفحات کابینت به‌ کار رفته در آشپزخانه بخصوص صفحاتی که در مجاورت سینک‌ های ظرفشویی قرار دارند، باید کاملاً ضدآب بوده و در برابر رطوبت مقاوم باشند. صفحات شرکتی که دارای مغزی ام دی اف هستند، مقاومت کمتری نسبت‌ به نفوذ رطوبت داشته و به‌ همین دلیل در هنگام نصب روکش بر روی آن‌ها،روکش تا زیر صفحه کشیده می‌شود. برخلاف این صفحات، صفحه کابینت‌های پی‌وی سی بسیار مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند.

  • توانایی یکدست شدن در محل درز

در سنگ کورین به‌ علت شکل‌ پذیری راحت این صفحات می ‌توان به‌ راحتی دو قطعه را به‌ هم متصل کرده و درز ها را به‌ طور کامل پوشش داد. ولی در سنگ ‌های طبیعی مانند کوارتز این امکان وجود نداشته و درز به‌طور کامل مشخص می ‌باشد.

  • قابلیت ابزار خوری

صفحه کابینت‌ های چوبی و ام دی اف دارای قابلیت ابزار خوری بالایی بوده و به‌ راحتی به هر شکل دلخواهی برش داده می‌شوند. ولی صفحات سنگ مصنوعی و طبیعی به دلیل بافت بسیار فشرده‌ای که دارا می‌باشند قابلیت ابزار خوری بسیار پایینی دارند.

  • نصب آسان

یکی از نکات مهم در هنگام خرید صفحه کابینت ‌ها، نصب آسان آن می‌ باشد. صفحه کابینت‌ های شرکتی و یا دست ‌ساز نسبت به صفحات سنگ مصنوعی و طبیعی راحت ‌تر نصب ‌شده و احتیاج به نصاب جداگانه‌ ای نخواهند داشت.

  • آنتی باکتریال بودن

آنتی باکتریال بودن صفحات بسیار مهم بوده و اکثر صفحه کابینت ‌ها دارای این ویژگی می ‌باشند و از تولید قارچ و باکتری در بافت خود جلوگیری می‌ کنند. و میتوان گفت صفحات سنگ کورین نسبت به دیگر صفحات خاصیت آنتی باکتریال بیشتری دارد.

  • عدم وجود لبه‌ های تیز

برخی از صفحه کابینت‌ های دست‌ ساز هنگام برش دارای لبه‌ های تیز بوده و لب پریدگی شده که می تواند یک ایراد بزرگ در صفحات باشد.

برای خرید صفحه کابینت در کرج و خرید ورق هایگلاس در کرج می ‌توانید به مجموعه متین هایگلاس واقع در شهر کرج مراجعه کرده و با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان این مجموعه بهترین صفحه کابینت را با تمامی مزایا انتخاب و خرید نمایید. تمامی محصولات متین هایگلاس از بهترین و با کیفیت‌ ترین متریال ها ساخته‌ شده و با ضمانت به مشتریان عرضه می ‌شوند. در صورت تماس و اطلاع از قیمت انواع صفحه کابینت و خرید ورق هایگلاس در کرج می‌توانید توسط راه های ارتباطی با این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.