شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

صفحه کابينت چيست و انواع آن کدامند؟

معرفی انواع ملزومات ساخت کابینت

صفحه کابينت چيست و انواع آن کدامند؟

۱۹ بازديد

انواع صفحه کابینت

کابینت‌ها مهم‌ترین بخش‌ آشپزخانه‌ها هستند، امروزه علاوه بر توجه به کارکرد آن، زیبایی و میزان جلوه بصری، طرح و نقش آنها نیز گزینه هایی هستند که در انتخاب آن بسیار موثراند.

یکی از مهم ترین المان هایی که در ظاهر کابینت ها نقش موثری دارد صفحات کابینت است.

صفحه کابینت به سطحی گفته می‌شود که پس از نصب کابینت، بر یونیت‌های زمینی قرار گرفته و آنرا به عنوان میزکار و یا کانتر میشناسیم.

جنس این صفحات متفاوت بوده و از سنگ‌های طبیعی، فلز، سنگ‌های مصنوعی، چوب، ام دی اف با روکش‌ های گوناگون ساخته میشوند. در اصل صفحه کابینت‌ها به‌ عنوان میز کار در آشپزخانه ها استفاده‌ میشود و کاربرد بسیاری دارند. بنابراین باید در انتخاب آن دقت کافی و لازم را بخرج داد.

فروشگاه متین هایگلاس در ملارد کرج، دارای صفحه کابینت‌های متنوع از برندهای مطرح بوده و محصولات این مجموعه شامل ورق‌های ام دی اف، صفحات چوب، صفحات سنگ های طبیعی و مصنوعی و صفحات طرح چوب و غیره میباشد.

 

 

مشخصات ظاهری صفحه کابینت

 

صفحه کابینت‌ها همانطور که گفته شد، صفحاتی هستند که پس‌ از ساخت کابینت، بر روی یونیت‌های زمینی قرار گرفته و ساخت کابینت را تکمیل و سطح آن‌ها را کاملاً پوشش می‌دهند.

صفحات کابینت‌ دارای دو مدل یک‌ لب و دو لب بوده که نوع یک لب صفحاتی هستند که از یک‌ طرف به دیوار منتهی و از طرف دیگر قوس و انحنا داده شده و برای اجرا در کابینت‌های معمولی استفاده می‌شوند. مدل دو لب مانند اپن و جزیره، صفحاتی میباشند که از دو طرف دید داشته و دو طرف آن‌ها قوس داده می‌شود.

 

 

انواع صفحه کابینت

 

صفحه کابینت‌ها دارای جنس‌های متنوعی هستند و هر کدام از آن‌ها طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت و گوناگونی دارند. 

انواع آن شامل:صفحات کورین، صفحات هفت سانتی، صفحات سنگ کوارتز، صفحات ام دی اف، صفحات سنگ طبیعی، صفحات چوبی و غیره اشاره کرد.

صفحه کابینت کورین

سنگ‌های کورین به‌ صورت صفحات یکپارچه و بدون شکاف در ساخت کابینت ها استفاده شده و در مقابل نم و رطوبت بسیار بادوام هستند. این صفحات خاصیت آنتی باکتریال داشته و در مقابل خط و خش مقاوم و از زیبایی و تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند.

صفحه کابینت سنگ کوارتز

ماده اصلی تشکیل‌ دهنده صفحات کوارتز، سیلیس است که در مقابل صدمات و آسیب‌ها بسیار مقاوم می‌باشد. صفحات کوارتز بسیار شبیه به صفحات کورین بوده و در بازار دارای دو مدل مات و براق عرضه شده و اکثر آن‌ها دارای خاصیت آنتی باکتریال می‌باشند.

صفحه کابینت ام دی اف

فروش صفحات ام دی اف نسبت‌ به سایر صفحات به‌ طور میانگین بیشتر بوده و بدلیل روکش‌ های گوناگونی که بر روی این صفحات استفاده می‌شوند، دارای تنوع بالاتری هستند.

صفحات کابینت در ضخامت های 7 سانتی متر و 5 سانتی متری در بازار موجودند.

 

صفحه  کابینت سنگ طبیعی

 امروزه در بسیاری از آشپزخانه‌ها برای ساخت صفحه کابینت ها، از سنگ های طبیعی استفاده می‌کنند. این سنگ ها به صورت یک تکه بوده و به دلیل رنگ و طرح های طبیعی، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار میباشند. از عیب ها و مشکلات استفاده از این صفحات، میتوان به امکان شکستگی آن‌ها اشاره کرد که به‌ هیچ‌ عنوان تعمیر نمی‌شوند.

 

صفحات چوبی فینگر جوینت

این صفحات کاملاً از جنس چوب بوده و به‌ صورت تکه‌های چوب به یکدیگر چسبانده شده‌اند. صفحات فینگر جوینت به دلیل طرح‌های طبیعی چوب از طرفداران زیادی برخوردار هستند.

 

نکات خرید صفحه کابینت

قبل‌ از خرید صفحات کابینت‌ها، حتما به مقاوم بودن آن‌ها در برابر لکه، خش، رطوبت و حرارت توجه داشته باشید. همچنین صفحه کابینتی که خریداری می‌نمایید، باید ویژگی آنتی باکتریال داشته و به‌ راحتی نصب گردند. بهترین صفحات کابینت ها، صفحاتی هستند که دارای قابلیت ابزار خوری بالایی بوده و پریدگی و تیزی در لبه‌ های خود نداشته باشند.

 

فروشگاه متین هایگلاس توزیع کننده انواع صفحه کابینت‌ها، ورق‌های ام دی اف و تمامی ملزومات ساخت کابینت و یراق آلات در کرج بوده و محصولات عرضه‌شده در این مجموعه، از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند. جهت برقراری تماس با متین هایگلاس و اطلاع از قیمت صفحه کابینت‌ها، می‌توانید از طریق وب سایت این فروشگاه با کارشناسان فروش، ارتباط برقرار نمایید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.